اکنون که آموختید چگونه در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوید. بیایید تعیین کنیم که کدام کلید واژه ها را در محتوای وب سایت خود قرار دهید. و چگونه می توانید از آن محتوا برای رضایت کاربران و موتورهای جستجو استفاده کنید.

مزایای کلید واژه ها در درک بهتر بازار هدف و چگونگی جستجوی آنها در محتوای ، خدمات یا محصولات شما است.

بررسی کلید واژه ها داده های خاصی را در اختیار شما قرار می دهد که می تواند به شما در پاسخ به سؤالاتی مانند:

  • کاربران چه چیری را جستجو می کنند؟
  • چند نفر در جستجوی آن هستند؟
  • می خواهند با چه فرمی این اطلاعات را بدست بیاورند؟

در این فصل ابزارها و راهکارها و تاکتیکهایی را برای بدست آوردن این اطلاعات فرا خواهید گرفت تا با استفاده از کلید واژه ها محتوای قوی ایجاد کنید. هنگامی که کشف کردید مخاطبان چگونه به جستجوی محتوای شما می پردازند ، شروع به کشف دنیایی کاملاً جدید از استراتژیک سئو می کنید!

قبل از تحقیق در مورد کلید واژه ها سؤال کنید

قبل از اینکه بتوانید از طریق بهینه سازی موتور جستجو به یک تجارت کمک کنید ابتدا باید درک کنید که کلید واژه ها چه هستند ، مشتریان آنها چه کسانی هستند و آیا اهداف آنها را می شناسید.

اینجاست که چهار چوبها مشخص می شوند. افراد زیادی این مرحله برنامه ریزی مهم را پشت سر می گذارند.

آنچه شما می خواهید برای آن رتبه بندی کنید و آنچه در واقع مخاطبان شما می خواهند ، اغلب دو چیز متفاوت هستند. تمرکز روی مخاطبان خود و سپس استفاده از داده های کلید واژه ها. این بینشها باعث می شود کمپین ها بسیار موفق تر از تمرکز روی کلمات کلیدی دلخواه باشند.

در اینجا مثالی آورده شده است. Frankie & Jo’s (بستنی فروشی وگان ، بدون گلوتن مستقر در سیاتل) درباره سئو شنیده است و می خواهد در بهبود چگونگی و دفعات حضور آنها در نتایج جستجوی اصلی کمک کند. برای کمک به آنها ، ابتدا باید کمی بیشتر در مورد مشتریان آنها بدانید. برای این کار ، ممکن است سؤالاتی از قبیل:

  • چه افرادی بستنی ، دسر ، میان وعده و غیره را جستجو می کنند؟
  • چه کسی در جستجوی این شرایط است؟
  • در چه زمانی کاربران در حال جستجوی بستنی ، میان وعده ، دسر و غیره هستند؟
    • آیا روند فصلی در طول سال وجود دارد؟
  • کاربران در جستجوی بستنی چگونه هستند؟
    • از چه کلماتی استفاده می کنند؟
    • چه سؤالاتی می پرسند؟
    • آیا جستجوها بیشتری در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود؟
  • چرا افراد به دنبال بستنی هستند؟
    • آیا افرادی که به طور خاص به دنبال بستنی هستند برای سلامتی است یا فقط به دنبال چیزی شیرین هستند؟
  • مشتریان بالقوه کجا واقع شده اند – محلی ، ملی یا بین المللی؟

پرسیدن این سؤالات یک مرحله مهم در برنامه ریزی است که به تحقیق در مورد کلید واژه و ساختن مطالب بهتر کمک می کند.

افراد در جستجوی چه چیزی هستند؟

شما ممکن است روشی برای توصیف آنچه انجام می دهید داشته باشید ، اما مخاطبان شما چگونه محصول ، خدمات یا اطلاعاتی را که ارائه می دهید جستجو می کنند؟ پاسخ به این سؤال اولین گام اساسی در فرایند تحقیق در مورد کلید واژه است.

کشف کلمات کلیدی

به احتمال زیاد چند کلمه کلیدی در ذهن دارید که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید. اینها مواردی مانند محصولات ، خدمات یا موضوعات دیگر در وب سایت شما خواهد بود. بنابراین از همین جا شروع کنید! برای کشف متوسط ​​حجم جستجوی ماهانه و کلمات کلیدی مشابه ، می توانید آن کلمات کلیدی را در یک ابزار تحقیق در مورد کلید واژه ها کنید . ما در بخش بعدی این موضوع را عمیق تر بررسی خواهیم کرد، اما فعلا در مرحله کشف می توانید ببینید کدام یک از کلمات کلیدی شما در بین جستجوگرها محبوب ترین است.

پس از وارد کردن کلیدی خود ابزار تحقیق شروع به کشف کلمات کلیدی دیگر ، سؤالات متداول و مباحث مربوط به آن می کند.

بیایید از مثال یک گل فروشی استفاده کنیم که در عروسی ها تخصص دارد.

با تایپ کردن “عروسی” و “گل فروشی” در یک ابزار تحقیق در مورد کلید واژه ها ، ممکن است اصطلاحات مرتبط بسیار ی بدست بیاورید مانند:

  • دسته گل عروسی
  • گل عروس
  • فروشگاه گل عروسی

در فرآیند کشف کلمات کلیدی مربوط به محتوای خود ، احتمالاً متوجه خواهید شد که حجم جستجوی آن کلمات کلیدی بسیار متفاوت است. در حالی که شما قطعاً می خواهید عباراتی را که مخاطب شما در جستجوی آنها است بیابید. در برخی موارد ممکن است هدفمند کردن اصطلاحاتی که حجم جستجوی کمتری دارند سودمندتر باشد زیرا آنها به مراتب رقیب کمتر ی دارند.

از آنجا که هر دو کلمه کلیدی با سطح متوسط ​​و کم رقابت می توانند برای وب سایت شما سودمند باشند ، یادگیری بیشتر درباره حجم جستجو می تواند به شما در اولویت بندی کلمات کلیدی کمک کند و مواردی را انتخاب کنید که به وب سایت شما بزرگترین مزیت استراتژیک را می بخشد.

متنوع سازی کنید!

توجه داشته باشید که کل وب سایتها برای کلمات کلیدی رتبه ای ندارند. ما اغلب رتبه بندی صفحه اصلی را برای بسیاری از کلمات کلیدی مشاهده می کنیم ، اما در اکثر وب سایت ها معمولاً اینگونه نیست. بسیاری از وب سایت ها ترافیک بیشتری را به صفحات دیگر سایت هدایت می کنند. به همین دلیل متنوع سازی صفحات وب سایت شما با بهینه سازی هرکدام برای کلمات کلیدی با ارزش بسیار مهم است.

 

چند بار این عبارات جستجو می شوند؟

کشف حجم جستجوی

هرچه حجم جستجو برای یک کلمه کلیدی بیشتر باشد ، برای دستیابی به رتبه های بالاتر ، کار بیشتری لازم است. این اغلب به عنوان مشکل کلمه کلیدی گفته می شود و گاهی اوقات ویژگی های SERP را شامل می شود. به عنوان مثال ، اگر بسیاری از ویژگی های SERP  را (مانند بخش های ویژه ، نمودار دانش ، چرخ فلک و غیره) در صفحه نتیجه یک کلمه کلیدی مسدود کنند ، مشکل افزایش می یابد. برتدهای بزرگ اغلب ۱۰ نتیجه برتر را برای کلمات کلیدی به دست می آورند ، بنابراین اگر تازه وارد فضای وب شده اید و به دنبال همان کلمات کلیدی هستید ، نبرد طولانی در پیش دارید و شاید برای رتبه بندی سالها تلاش کنید.

به طور معمول هرچه حجم جستجو بالاتر باشد ، رقابت و تلاش لازم برای دستیابی به موفقیت در رتبه بندی اصلی بیشتر است. در بسیاری از موارد هدف قرار دادن اصطلاحات با رقابت بسیار پایین بیشترین سود را دارد. در سئو ما آن را کلمات کلیدی طولانی می نامیم.

درک کلمات کلیدی طولانی

آیا رتبه ۱ برای کلمه کلیدی “کفش” عالی است؟

برخورد با کلمات کلیدی که ماهانه ۵۰،۰۰۰ جستجو دارند ، یا حتی ۵۰۰۰ جستجو در ماه فوق العاده است اما در واقعیت این اصطلاحات فقط بخشی از کلیه جستجوهای انجام شده در وب را تشکیل می دهند. در حقیقت کلمات کلیدی با حجم جستجوی بسیار بالا حتی ممکن است مبهم عمل کنند و نیاز بازدید کننده ای را که به سایت شما جذب کرده اند برآورده نکنند.

آیا جستجوگر می خواهد از ارزش غذایی پیتزا بداند؟ یا یک پیتزا سفارش دهد؟ یا رستوران پیدا کند تا خانواده خود را ببرد؟ گوگل نمی داند بنابراین آنها این ویژگی ها را برای کمک به شما در بهینه سازی ارائه می دهند. با جستجوی “پیتزا” به احتمال زیاد اطلاعات کسترده ای را بدست می آورید که بیشترشان بدرد شما نمی خورد و نیاز شما را برآورده نمی کند.

اگر به دنبال “پیتزا” هستید ، گوگل فکر می کند ممکن است به “پنیر” نیز علاقه مند شوید. آنها اشتباه نمی کنند …

آیا قصد شما برای پیدا کردن یک پیتزا فروشی برای ناهار بود؟ ویژگی “مکانهای بیشتری را کشف کنید” در SERP به شما کمک می کند.

۷۵٪ باقیمانده در “کلمات کلیدی متوسط” و “کلمات کلیدی طولانی” جستجو قرار دارد.

یک تصویر از منحنی تقاضای جستجو ، نشان دادن "سر چربی" (کلمات کلیدی برتر با ترافیک بالا و رقابت) ، "وسط متوسط" (کلمات کلیدی متوسط ​​با ترافیک متوسط ​​و رقابت) و "دم بلند" (محبوب تر و طولانی تر) عبارات کلمات کلیدی با ترافیک کمتر و رقابت کمتر)

این کلمات کلیدی که محبوبیت کمتری دارند را دست کم نگیرید. کلمات کلیدی طولانی با حجم جستجوی پایین اغلب بهتر عمل می کنند زیرا جستجوگرها در جستجوهای خود خاص تر و دقیق تر هستند. به عنوان مثال فردی که در جستجوی “کفش” است احتمالاً فقط در حال مرور اینترنت است. از طرف دیگر کسی که به دنبال “بهترین کفش زنانه با سایز ۷ ” است کیف پول خود را بیرون آورده و آماده خرید است!

سوالات طلای سئو هستند!

کشف سؤالاتی که افراد در فضای سایت شما می پرسند و اضافه کردن آن سؤالات و پاسخ های آنها به صفحه سؤالات متداول می تواند باعث ایجاد ترافیک اصلی باورنکردنی برای وب سایت شما شود.

هدفمندی با دریافت حجم جستجو

اکنون که کلمات کلیدی را برای سایت خود و حجم جستجوی مربوط به آنها را پیدا کرده اید می توانید با نگاه کردن به رقبای خود و دانستن نوع جستجو و مکان آنها هدفمندتر شوید.

کلمات کلیدی رقیب

یک روش برای پیدا کردن کلمات کلیدی سایت این است که بفهمیم سایت های رقیب چه کلمات کلیدی ای را استفاده کردند و از آنها چقدر ترافیک برای سایت ها بدست می آورند. با این روش به راحتی میتوانید بهترین کلمات کلیدی را استخراج و در سایت خود به کار ببرید و در نتیجه ترافیک قابل توجهی را جذب نماببد.

کلمات کلیدی بر اساس فصل

آگاهی از روندهای فصلی می تواند در تنظیم استراتژی محتوا سودمند باشد. به عنوان مثال ، اگر می دانید که “پوشاک” در اسفند ماه شروع به افزایش قیمت می کند. می توانید محتوای این ماه ها را از قبل آماده کنید تا شدت تبلیغات را زیاد کرده و ترافیک بیشتری را روانه سایت کنید.

کلمات کلیدی بر اساس منطقه

شما می توانید با محدود کردن تحقیقات کلمه کلیدی خود به شهرهای خاص ، شهرستانها یا استان ها  Google Keyword Planner  یک مکان خاص را به صورت استراتژیک تری هدف قرار دهید یا “علاقه مندی در منطقه” را در Google Trends ارزیابی کنید . تحقیقات خاص جغرافیایی می تواند به مناسب تر شدن مطالب برای مخاطبان مورد نظر شما کمک کند. به عنوان مثال ممکن باید بدانید که در زبان ترکی به کفش باشماق گفته می شود بنابراین در ماطق ترک زبان بهتر است از اصطلاحات محلی استفاده کرد.

کدام قالب به بهترین وجه مناسب هدف جستجوگر است؟

در فصل ۲ در مورد ویژگی های SERP آموختیم. این پیش زمینه به ما کمک می کند تا درک کنیم چگونه جستجوگران می خواهند برای یک کلمه کلیدی خاص اطلاعات مصرف کنند. فرمی که در آن Google برای نمایش نتایج جستجو انتخاب می کند ، به نیت بستگی دارد و هر پرس و جو یک نمونه منحصر به فرد دارد. گوگل این اهداف را در دستورالعمل های مربوط به کیفیت کیفیت خود یا “دانستن” (یافتن اطلاعات) ، “انجام” (دستیابی به یک هدف) ، “وب سایت” (یافتن یک وب سایت خاص) یا “بازدید حضوری” توصیف می کند (به یک محلی مراجعه کنید. کسب و کار).

در حالی که هزاران نوع جستجو وجود دارد ، اجازه دهید نگاهی دقیق تر به پنج دسته اصلی هدف بیندازیم:

۱- نمایش داده های اطلاعاتی: جستجوگر به اطلاعاتی مانند تعداد طبقات یا ارتفاع برج میلاد نیاز دارد.

تصویری از نتیجه ویژگی SERP برای پرس و جو "چه کسی کارولین شیرین می خواند" (پاسخ نیل الماس است.)

۲- نمایش آدرس سایت ها : جستجوگر می خواهد به یک مکان خاص در اینترنت مانند Facebook یا صفحه اصلی LG برود.

تصویری از پرس و جو 'moz blog' و نتیجه SERP.

۳- پرس و جوهای تعاملی: جستجوگر می خواهد کاری انجام دهد مانند خرید بلیط هواپیما یا گوش دادن به آهنگ.

تصویری از پرس و جو "بلیط هواپیما به صندلی های صندلی" و نتیجه SERP.

۴- تحقیقات تجاری: جستجوگر می خواهد محصولات را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین ها را برای نیازهای خاص خود پیدا کند.

تصویری از پرس و جو "ps4 vs ps4 pro" و نتیجه SERP.

۵- جستجوی محلی: جستجوگر می خواهد محلی مانند کافی شاپ ، پزشک یا پمپ بنزین را پیدا کند.

تصویری از پرس و جو 'کافی شاپ در نزدیکی من' و نتیجه SERP با نتایج محلی.

یک گام مهم در فرایند تحقیق در کلمات کلیدی پیمایش منظره SERP برای کلمه کلیدی است که می خواهید هدف گذاری کنید تا بتوانید سنجش بهتری از جستجوگر بدست آورید. اگر می خواهید بدانید مخاطب هدف شما چه نوع محتوایی می خواهد. به SERP ها نگاه کنید!

گوگل در تلاش برای ارائه مطلوب ترین محتوای برای هر جستجوی کلمه کلیدی خاص ، رفتار تریلیون ها جستجو را از نزدیک ارزیابی کرده است.

برای مثال “لباس” را جستجو کنید:

لباس

با چرخ و فلک خرید می توان نتیجه گرفت که بسیاری از افرادی که به جستجوی “لباس” می پردازند می خواهند لباس های آنلاین را خریداری کنند.

تصویری از نتایج محلی برای درخواست لباس "لباس".

همچنین یک ویژگی Local Pack برای این کلمه کلیدی وجود دارد که نشانگر تمایل گوگل برای کمک به جستجوگرانی است که ممکن است به دنبال فروشندگان لباس محلی باشند.

تصویری از پالایش توسط نتایج مربوط به درخواست "لباس".

اگر پرس و جو مبهم باشد گوگل گاهی اوقات ویژگی “Refine by” را برای کمک به جستجوگران مشخص می کند که بیشتر چه چیزی را جستجو می کنند. با این کار موتور جستجو می تواند نتایجی را ارائه دهد که به جستجوی بهتر کمک می کند تا وظیفه خود را انجام دهد.

گوگل انواع مختلفی از نتیجه را دارد که بسته به سؤال از آن استفاده می کند بنابراین اگر می خواهید یک کلمه کلیدی را هدف قرار دهید به SERP نگاه کنید تا متوجه شوید به چه نوع محتوا نیاز دارید.