خوش آمدی! ما خوشحالیم که اینجا هستی!

اگر درک درستی از SEO دارید ، می توانید به فصل ۲ بروید (اگرچه ما هنوز هم در پایان این فصل برای Google و Bing بهترین راهکارها را توصیه می کنیم.

برای هر کس دیگری ، این بخش به پیشرفت دانش و اعتماد به نفس مبانی شما کمک خواهد کرد.

سئو چیست؟

SEO مخفف “بهینه سازی موتور جستجو” است. سئو باعث افزایش کیفیت و میزان ترافیک وب سایت و همچنین قرار گرفتن سایت در نتایج موتورهای جستجو می شود.

اگر دانستن قصد مخاطبان شما یک طرف از سکه سئو باشد ، ارائه آن به روشی که خزندگان موتور جستجو بتوانند آن را پیدا کرده و بفهمند ، طرف دیگر است. در این راهنما به شما یاد میدهیم که چگونه هر دو را انجام دهید.

معنی این کلمه چیست؟

اگر با هر یک از تعاریف موجود در این فصل مشکلی دارید ، حتما واژه نامه SEO ما را برای مرجع باز کنید!

واژگان SEO را بررسی کنید

مبانی موتور جستجو

موتورهای جستجو ماشینهای جواب هستند. آنها میلیارد ها قطعه محتوا را بررسی میکنند و هزاران عامل را ارزیابی می کنند تا مشخص کنند کدام محتوا به احتمال زیاد می تواند به درخواست شما پاسخ دهد.

موتورهای جستجو همه این کارها را با کشف و فهرست بندی کلیه مطالب موجود در اینترنت (صفحات وب ، PDF ، تصاویر ، فیلم ها و غیره) از طریق فرآیندی موسوم به “خزیدن و نمایه سازی” انجام می دهند و سپس یافته ها را با استاندارد خود مطابقت می دهند. پرس و جو در فرآیندی که ما از آن به عنوان “رتبه بندی” یاد می کنیم ، خزیدن ، نمایه سازی و رتبه بندی را با جزئیات بیشتر در فصل ۲ پوشش خواهیم داد.

کدام نتایج جستجو “اساسی” هستند؟

همانطور که قبلاً گفتیم ، نتایج جستجوی اساسی همان مواردی است که از طریق SEO مؤثر حاصل می شود ، و برای آن هزینه ای پرداخت نمی شود (یعنی تبلیغات). اینها در گذشته به راحتی قابل مشاهده بودند – تبلیغات به وضوح به این ترتیب برچسب خورده و نتایج باقیمانده به شکل “۱۰ پیوند آبی” در زیر آنها قرار می گرفت. اما با تغییر روش جستجو ، چگونه می توانیم نتایج اساسی امروز را تشخیص دهیم؟

امروزه ، صفحات نتایج موتورهای جستجو – که اغلب به آنها “SERP” می گویند – از قالب های تبلیغاتی بیشتر و قالبهای نتایج اساسی پویاتر (با عنوان “ویژگی های SERP”) از آنچه که قبلاً دیده ایم پر شده است. برخی از نمونه های ویژگی های SERP شامل قطعه های برجسته (یا ینجره های پاسخ) ، پنجره های پرسش از مردم ، اسلایدشو تصاویر ، و غیره هستند. ویژگی های جدید SERP مردم را به سمت آنچکه دنبالش هستند هدایت می کند.

به عنوان مثال ، اگر “آب و هوای تهران” را جستجو کنید ، به جای پیوند به سایتی که آن پیش بینی را دارد ، پیش بینی آب و هوا برای شهر تهران را مستقیماً در SERP مشاهده کنید. و اگر “پیتزا تهران” را جستجو کنید ، فروشگاههای محلی پیتزا تهران را خواهید دید .

مهم است که به یاد داشته باشید موتورهای جستجوگر از تبلیغات سود می برند. هدف آنها حل بهتر جستجوی جستجوگرها (در SERP ها) ، بازگرداندن جستجوگرها و نگه داشتن آنها در SERP ها به مدت طولانی تر است.

برخی از ویژگی های SERP در Google اساسی هستند و می توانند تحت تأثیر SEO قرار بگیرند. این موارد شامل قطعه های ویژه هستند (یک نتیجه اساسی تبلیغاتی است که پاسخی را در یک جعبه نشان می دهد)

سئو

و یا جستحوهای مربوطه (جعبه های “افراد نیز جستجو می کنند”)که حتما در پایین صفحه جستجوی گوگل دیده اید.

سئو

شایان ذکر است که بسیاری از ویژگی های جستجوی دیگر وجود دارد که ، حتی اگر تبلیغات پولی دریافت نکنند ، معمولاً نمی توانند تحت تأثیر سئو قرار بگیرند. این ویژگی ها غالباً داده های به دست آمده از منابع داده اختصاصی مانند ویکی پدیا ، WebMD و IMDb را دارند.

چرا SEO مهم است

در حالی که تبلیغات پولی ، رسانه های اجتماعی و سایر سیستم عامل های آنلاین می توانند ترافیک وب سایت ها را ایجاد کنند ، بیشتر ترافیک آنلاین توسط موتورهای جستجو هدایت می شود.

به نظر می رسد نتایج جستجوی اساسی در بیشتر مواقع در جستجوگرهای معتبر اعتبار بیشتری را کسب می کنند ، و کلیک بیشتری نسبت به تبلیغات پولی دریافت می کنند. به عنوان مثال ، از همه جستجوهای ایالات متحده ، فقط ۲٫۸ درصد از مردم روی تبلیغات پولی کلیک می کنند.

SEO همچنین یکی از تنها کانال های بازاریابی آنلاین است که با تنظیم درست ، می تواند به مرور زمان به پرداخت سود سهام ادامه دهد. اگر محتوای کاملی را ارائه دهید که شایسته رتبه بندی برای کلمات کلیدی مناسب باشد ، ترافیک شما می تواند به مرور زمان همانند گلوله برفی بزرگتر شود ، در حالی که تبلیغات برای ارسال ترافیک به سایت شما به بودجه مداوم نیاز دارد.

موتورهای جستجو باهوش تر می شوند ، اما هنوز به کمک ما نیاز دارند.

بهینه سازی سایت شما به ارائه اطلاعات بهتر به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما به درستی نمایه ( ایندکس ) شده و در نتایج جستجو نمایش داده شود.

آیا باید یک متخصص ، مشاور یا نماینده سئو استخدام کنم؟

بسته به پهنای باند ، تمایل به یادگیری و پیچیدگی وب سایت (های) خود ، می توانید خودتان برخی از کارها را انجام دهید. یا ممکن است که کمک یک متخصص را ترجیح دهید. در هر صورت اشکالی ندارد!

اگر به دنبال کمک متخصص هستید ، این مهم است که بدانید بسیاری از آژانس ها و مشاوران “خدمات سئو را ارائه می دهند” ، اما می توانند در کیفیت بسیار متفاوت باشند. دانستن چگونگی انتخاب یک شرکت SEO خوب می تواند باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شود ، زیرا تکنیک های نادرست سئو در واقع می توانند به جای اینکه کمک کند به سایت شما آسیب برساند.

کلاه سفید در مقابل کلاه سیاه SEO

“SEO کلاه سفید” به تکنیک های سئو ، بهترین شیوه ها و استراتژی هایی که مطابق قانون موتور جستجو هستند ، اشاره دارد و تمرکز اصلی آن برای ارایه ارزش بیشتر به مردم است.

“SEO کلاه سیاه” به تکنیک ها و استراتژی هایی اشاره دارد که سعی در اسپم یا فریب موتورهای جستجو دارند. در حالی که سئو کلاه سیاه می تواند کار کند ، وب سایت ها را در معرض خطر جریمه و یا حذف نمایه (حذف شده از نتایج جستجو) قرار می دهد و پیامدهای اخلاقی دارد.

وب سایت های مجازاتی مشاغل ورشکسته شده اند. این فقط دلیل دیگری است که در هنگام انتخاب یک متخصص یا آژانس سئو باید بسیار مراقب باشید.

موتورهای جستجو اهداف مشابهی با صنعت SEO دارند

موتورهای جستجو می خواهند به شما در موفقیت کمک کنند. در حقیقت ، Google حتی راهنمای شروع بهینه سازی موتور جستجو را دارد ، دقیقاً مانند راهنمای مبتدی! آنها همچنین کاملاً طرفدار تلاش های جامعه SEO هستند. کنفرانس های بازاریابی دیجیتال – مانند Unbounce ، MNsearch ، SearchLove و MozCon به طور مرتب مهندسین و نمایندگان موتورهای اصلی جستجو را جذب می کنند.

Google از طریق انجمن راهنمای اصلی وب مستر و میزبانی Hangouts ساعت اداری مستقیم ، به وب مسترها و SEO کمک می کند. (متاسفانه ، بینگ انجمن های وب مستر خود را در سال ۲۰۱۴ تعطیل کرد.)

در حالی که دستورالعملهای وب مستر در موتورهای جستجو متفاوت است ، ولی اصول اساسی همان است: اصلاً سعی نکنید موتورهای جستجو را فریب دهید. در عوض ، یک تجربه آنلاین عالی را در اختیار بازدید کنندگان خود قرار دهید. برای انجام این کار ، دستورالعمل های موتور جستجو را دنبال کنید و قصد کاربر را انجام دهید.

دستورالعمل های مدیر وب گوگل

اصول اساسی:

  • صفحات را در درجه اول برای کاربران قرار دهید ، نه موتورهای جستجو.
  • کاربران خود را فریب ندهید.
  • از ترفندهای در نظر گرفته شده برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو خودداری کنید. یک قانون خوب این است که آیا شما می توانید برای یک کارمند Google توضیح دهید از آنچه در وب سایت انجام داده اید احساس رضایت می کنید. تست مفید دیگر این است که بپرسید ، “آیا این به کاربران من کمک می کند؟ اگر موتورهای جستجو وجود نداشتند ، این کار را می کردم؟”
  • در مورد آنچه وب سایت شما را منحصر به فرد ، ارزشمند یا جذاب می کند فکر کنید.

چیزهایی برای جلوگیری از:

  • محتوا به صورت خودکار تولید می شود
  • شرکت در طرح های پیوند
  • ایجاد صفحات با محتوای اصلی کم یا از جایی دیگر کپی شده باشد.
  • Cloaking – تمرین نشان دادن خزنده های موتور جستجو محتوای متفاوتی نسبت به بازدید کنندگان دارد.
  • متن و پیوندهای پنهان
  • Doorway pages – صفحات ایجاد شده برای رتبه بندی خوب در جستجوهای خاص برای جذب ترافیک به سمت وب سایت شما.

اصول اساسی:

  • مطالب را واضح ، عمیق ، جذاب و ساده در سایت خود ارائه دهید.
  • عناوین صفحه را واضح و مرتبط نگه دارید.
  • پیوندها به عنوان علائمی از محبوبیت و پیوندهای پاداش بینگ در نظر گرفته می شوند که از نظر اساسی رشد کرده اند.
  • نفوذ اجتماعی و سهام اجتماعی سیگنالهای مثبتی هستند و می توانند در طولانی مدت بر نحوه رتبه بندی اساسی تأثیر بگذارند.
  • سرعت صفحه به همراه تجربه مثبت و مفید کاربر مفید است.
  • برای توصیف تصاویر از صفات alt استفاده کنید تا بینگ بتواند محتوا را بهتر درک کند.

چیزهایی برای جلوگیری از:

  • محتوای نازک ، صفحاتی که اکثراً تبلیغات یا پیوندهای وابسته نشان می دهند ، یا در غیر این صورت بازدید کنندگان به سایتهای دیگر هدایت می شوند ، رتبه خوبی نخواهند داشت.
  • تاکتیکهای لینک سوء استفاده که هدف آنها زیاد کردن تعداد و ماهیت پیوندهای ورودی مانند خرید لینک ها ، شرکت در طرح های لینک است ، می توانند منجر به ایندکس کردن شوند.
  • اطمینان حاصل کنید که ساختارهای URL پاک ، مختصر ، کلیدی در کار هستند. پارامترهای پویا می توانند URL های شما را کثیف کرده و باعث ایجاد مشکلات محتوای تکراری شوند.
  • URL های خود را در صورت امکان توصیفی ، کوتاه و با کلمات کلیدی غنی کنید و از کاراکترهای غیر نامه ای خودداری کنید.
  • پیوندها در Javascript / Flash / Silverlight؛ محتوا را از این موارد نیز دور نگه دارید.
  • محتوای تکراری
  • پر کردن کلید واژه
  • Cloaking – تمرین نشان دادن خزنده های موتور جستجو محتوای متفاوتی نسبت به بازدید کنندگان دارد.

راهنمایی برای نمایندگی مشاغل محلی خود در Google

اگر شغلی که برای آن کار SEO انجام می دهید ، بصورت محلی یا خارج از یک فروشگاه و یا برای انجام خدمات به سمت مکان مشتریان هدایت می شود ، برای یک لیست کسب و کار در Google واجد شرایط است. در مورد مشاغل محلی مانند اینها ، Google دستورالعمل هایی دارد که آنچه را که باید و نباید در ایجاد و مدیریت این لیست ها انجام دهید را تعیین می کند.

اصول اساسی:

  • مطمئن شوید که واجد شرایط ورود به فهرست Google My Business هستید؛ شما باید یک آدرس فیزیکی داشته باشید ، حتی اگر این آدرس منزل شما باشد ، و شما باید به صورت رو در رو به مشتریان ، یا در مکان شما (مانند یک فروشگاه خرده فروشی) یا در محل آنها (مانند لوله کش) خدمت کنید.
  • صادقانه و دقیق تمام جنبه های داده های کسب و کار محلی شما ، از جمله نام ، آدرس ، شماره تلفن ، آدرس وب سایت ، دسته بندی مشاغل ، ساعات کار و سایر ویژگی ها را نشان دهید.

چیزهایی برای جلوگیری از

  • ایجاد لیست Google برای کسب و کار من برای اشخاصی که واجد شرایط نیستند
  • ارائه غلط هر یک از اطلاعات اصلی کسب و کار شما ، از جمله “پر کردن” نام تجاری خود با کلمات کلیدی جغرافیایی یا خدمات یا ایجاد لیست برای آدرس های جعلی
  • استفاده از صندوق های PO یا دفاتر مجازی به جای آدرس های معتبر خیابانی
  • سوءاستفاده از بخش بازبینی لیست Google My Business ، از طریق بررسی های مثبت جعلی درباره تجارت و یا موارد منفی جعلی رقبای شما
  • اشتباهات سنگین افراد تازه کار ، ناشی از عدم خواندن جزئیات دقیق دستورالعمل های Google

سئو محلی ، ملی یا بین المللی؟

مشاغل محلی اغلب می خواهند برای کلمات کلیدی با هدف محلی مانند “[خدمات] + [در نزدیکی من]” یا “[خدمات] + [شهر]” رتبه بندی کنند تا بتوانند مشتریان بالقوه را که در جستجوی محصولات یا خدمات در محلی خاص هستند جستجو کنند. با این حال ، همه مشاغل محلی فعالیت نمی کنند. بسیاری از وب سایت ها نماینده یک تجارت مبتنی بر مکان نیستند بلکه در عوض مخاطبان را در سطح ملی یا حتی بین المللی جذب می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سئوی محلی ، ملی و بین المللی در فصل ۴ جستجو کنید!

انجام هدف کاربر

به جای نقض این دستورالعمل ها در تلاش برای فریب موتورهای جستجوگر برای رتبه بندی بالاتر شما ، بر درک و تحقق هدف کاربر تمرکز کنید. وقتی شخصی به جستجوی چیزی می پردازد ، نتیجه مطلوبی را کسب می کند. خواه این یک جواب ، بلیط کنسرت یا عکس گربه باشد ، محتوای مورد نظر “قصد کاربر” است.

اگر شخصی جستجوی “گروههای موسیقی” را انجام دهد ، آیا قصد او پیدا کردن گروههای موسیقی ، گروههای عروسی یا چیز دیگری است؟

کار شما به عنوان یک سئوکار این است که به سرعت مطالب را در قالب مورد نظر خود در اختیار کاربران قرار دهید.

انواع مشترک کاربر:

اطلاعاتی: جستجوی اطلاعات. مثال: “بهترین نوع دوربین برای عکاسی چیست؟”

ناوبری: جستجوی یک وب سایت خاص. مثال: “ir-p.ir”

تراکنش: در جستجوی خرید چیزی. مثال: “لب تاپ MacBook Pro “

می توانید با Googling کلمات کلیدی مورد نظر خود و ارزیابی SERP فعلی ، اطلاعات مفیدی از قصد کاربر بدست بیاورید. به عنوان مثال ، اگر یک اسلایدر عکس وجود دارد ، بسیار محتمل است افرادی که در جستجوی آن کلمه کلیدی هستند ، عکس را هم جستجو کنند.

همچنین ارزیابی کنید که رقبای رتبه برتر شما چه محتوایی را ارائه می دهند. چگونه می توانید محتوای مناسبتری را در وب سایت خود ارائه دهید؟

ارائه محتوای مناسب و باکیفیت در وب سایت به شما در رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجو کمک می کند و مهمتر از آن ، باعث ایجاد اعتبار و اعتماد به نفس مخاطبان آنلاین شما خواهد شد.

قبل از انجام هر یک از این موارد ، ابتدا باید اهداف وب سایت خود را برای اجرای یک برنامه استراتژیک جستجوگرها درک کنید.

اهداف وب سایت یا مشتری خود را بدانید

هر وب سایت متفاوت است ، بنابراین برای درک واقعی اهداف تجاری یک سایت وقت بگذارید . این امر به شما کمک می کند تا بدانید باید به کدام قسمت از سئو بیشتر توجه کنید و به شما در ایجاد نکات مهم برای مذاکره پروژه های سئو با مشتریان ، کارفرمایان و غیره کمک می کند.

KPI های شما (شاخص های کلیدی عملکرد) برای اندازه گیری بازده سرمایه گذاری سئو چه خواهد بود؟ به عبارت ساده تر ، میزان شما برای اندازه گیری موفقیت در جستجوی شما چیست؟ شما می خواهید آن را مستند کنید؟

در اینجا چند KPI مشترک برای شروع کار آورده شده است:

  • حراجی
  • بارگیری ها
  • ثبت نام از طریق ایمیل
  • ارسال فرم فرم تماس با ما
  • تماس های تلفنی

و اگر تجارت شما یک مؤلفه محلی دارد ، می خواهید KPI ها را نیز برای لیست های Google My Business خود تعریف کنید. اینها شامل موارد زیر است:

  • کلیک برای تماس
  • کلیک به وب سایت
  • کلیک برای راهنمایی

شاید متوجه شده باشید که مواردی مانند “رتبه بندی” و “ترافیک” در لیست KPI نبوده است ، و این عمدی است.

“اما یک دقیقه صبر کنید!” شما می گویید. “من برای آموختن در مورد سئو به اینجا آمده ام زیرا شنیدم که می تواند به من در رتبه بندی و ترافیک کمک کند ، ولی به من می گویید اهداف مهم نیستند؟”

بله! شما درست شنیده اید SEO می تواند به وب سایت شما در رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجو کمک کند و به تبع آن ترافیک بیشتری را به وب سایت شما هدایت کند رتبه بندی و ترافیک فقط وسیله ای برای رسیدن به هدف هستند. اگر کسی روی سایت شما کلیک نکند ، در رتبه پایین قرار می گیرید و به هدف تجاری خود نخواهید رسید.

به عنوان مثال ، اگر شما یک سایت را اداره می کنید ، ترجیح می دهید:

  • ۱۰۰۰ بازدید کننده ماهانه داشته و ۳ نفر فرم تماس را پر کنند؟ یا…
  • ۳۰۰ بازدید کننده ماهانه داشته و ۴۰ نفر فرم تماس را پر می کنند؟

اگر از SEO استفاده می کنید تا ترافیک را به سمت سایت خود هدایت کنید ، امیدواریم که مورد دوم را انتخاب کنید! قبل از شروع کار ، اطمینان حاصل کنید که اهداف شغلی خود را مشخص کرده اید ، سپس از SEO برای رسیدن به آنها استفاده کنید.

SEO به مشاغل واقعی کمک می کند تا برای موفقیت خود به اهداف واقعی برسند.