ایجاد پیوند و قدرت سازماندهی

شما محتوایی ایجاد کرده اید که افراد در جستجوی آن هستند ، به سوالات آنها پاسخ می دهد و موتورهای جستجو می توانند آن را درک کنند ، اما این کیفیت به تنهایی به معنای رتبه بندی آن نیست. برای پیشی گرفتن از بقیه سایت ها سازماندهی کنید. با کسب لینک از وب سایت های معتبر ، ایجاد یک نام تجاری برای خود و به کار گرفتن افرادی که به تقویت محتوای سایت شما کمک کنند.

گوگل تأیید کرده است که پیوندها و محتوای با کیفیت (که در فصل ۴ به آنها پرداختیم) دو مورد از سه فاکتور مهم رتبه بندی برای سئو هستند. سایت های معتبر به سایر سایت های قابل اعتماد پیوند می دهند و سایت های هرزنامه نیز به سایر سایت های هرزنامه پیوند می دهند.

اما پیوند دقیقاً چیست؟ چطور می توانید از طریق وب سایت های دیگر آنها را به دست بیاورید؟ بیایید با اصول شروع کنیم.

پیوندها چه هستند؟

پیوندهای ورودی که به آنها بک لینک یا پیوندهای خارجی نیز گفته می شود ، پیوندهای HTML هستند که از یک وب سایت به وب سایت دیگر اشاره می کنند. آنها در اینترنت با ارزش هستند زیرا بسیار شبیه زندگی واقعی عمل می کنند. اگر به تعطیلات می رفتید و از سه نفر که (همه کاملاً بی ارتباط با یکدیگر هستند) می پرسیدید که بهترین کافی شاپ شهر کجاست ، و همه آنها یک نام را بگویند شما اطمینان پیدا می کنید که آن بهترین کافی شاپ در شهر است. پیوندها این کار را برای موتورهای جستجو انجام می دهند.

از اواخر دهه ۱۹۹۰ ، موتورهای جستجو پیوندها را به عنوان رای محبوبیت و اهمیت در وب تلقی می کنند.

پیوندهای داخلی یا پیوندهایی که صفحات داخلی یک دامنه را به هم متصل می کنند بسیار مهم هستند. زیاد بودن تعداد پیوندهای داخلی که به یک صفحه خاص در سایت شما اشاره دارد سیگنالی را برای مهم بودن صفحه به گوگل ارائه می دهد البته به شرطی که این کار به صورت طبیعی انجام شود و نه به روش اسپم.

موتورهای جستجو نحوه مشاهده پیوندها را اصلاح کرده اند اکنون با استفاده از الگوریتم های جدید سایت ها و صفحات را بر اساس پیوندهایی که می یابند ارزیابی می کنند. اما چه چیز در آن الگوریتم ها وجود دارد؟ موتورها چگونه همه آن پیوندها را ارزیابی می کنند؟ همه چیز با مفهوم E-A-T شروع می شود.

E-A-T جیست؟

گوگل برای بالا بردن کیفیت جستجوی اهمیت زیادی به (expert – authoritative – trustworthy) که به اختصار E-A-T می گویند می دهد که به معنی متخصص – معتبر – قابل اعتماد می باشد. سایتهایی که این مشخصات را به نمایش نمی گذارند در نظر موتورها کیفیت کمتری دارند در حالی که متعاقباً به آنهایی که چنین مشخصاتی دارند پاداش داده می شود. E-A-T با تکامل جستجو اهمیت بیشتری پیدا می کند.

در هنگام انجام سئو باید توجه کرد که سایتی ، متخصص ، معتبر و قابل اعتماد ایجاد شود. از این گذشته ، ارائه اطلاعات با ارزش و تخصصی به جستجوگران کاری است که خود گوگل در تلاش است انجام دهد.

E-A-T و پیوند به سایت شما

هرچه محبوبیت و اهمیت یک سایت بیشتر باشد ، پیوندهای مربوط به آن سایت از وزن بیشتری برخوردار هستند. به عنوان مثال سایتی مانند ویکی پدیا هزاران سایت متنوع دارد که به آن لینک می دهند. این نشان می دهد که تخصص زیادی را فراهم کرده و از قدرت بالایی برخوردار است و در میان سایت های دیگر مورد اعتماد است.

برای جلب اعتماد و اقتدار در موتورهای جستجو به پیوندهایی از وب سایت هایی نیاز دارید که مشخصات E-A-T را دارند. اینها لازم نیست که سایتهایی در سطح ویکی پدیا باشند اما باید محتوای معتبر و قابل اعتمادی را برای جستجوگران ارائه دهند.

 لینک follow و nofollow

برای مقایسه لینک follow  و لینک nofollow  و تفاوت آنها از نظر گوگل و تاثیری که در سئو و رتبه بندی سایت ها دارند باید درک درستی از مفهوم و کارکرد لینکهای فالو و نوفالو داشته باشیم. تگ  rel = “nofollow” یکی از برچسب های HTML است که استفاده به موقع از آن می تواند به بهتر شدن سئو بیانجامد.

دانستن اینکه چه موقع باید از لینک های no follow  و چه وقت از لینک follow  باید استفاده کنید ضرورت زیادی دارد.

لینک follow  چیست؟

پیوندهای follow  که با نام لینک dofollow نیز شناخته می شوند وضعیت معمول یک لینک است که می تواند محبوبیت و اهمیت یک صفحه را به صفحات دیگر منتقل نماید. لینک های follow  انتقال دهنده ویژگی های خوب و بد به سایت هدف هستند که تاثیر کاملا مشهودی در سئو و رتبه بندی سایت در نتایج serp  دارند.

پیوندهای استاندارد (پیوندهایی که nofollow اضافه نشده اند) به این شکل هستند:

<a href=””> من سایت برنامه نویسان ایران را دوست دارم </a>

لینک  nofollow چیست؟

لینک های  nofollow پیوندهایی هستند که با برچسب rel = “nofollow”  در صفحه درج می شوند. این لینک ها تاثیری در انتقال محبوبیت و اهمیت یک صفحه یا سایت به صفحه ای که به آن لینک می دهند ندارند و عملا در کاهش یا افزایش محبوبیت و اهمیت هیچ تاثیری ندارند. همچنین موجب بهبود یا افت رتبه url  هدف در نتایج جستجوی گوگل نمی شوند.

برداشت گوگل از لینک nofollow  اینگونه است که صفحه ای یک صفحه دیگر را پیشنهاد می دهد اما با قاطعیت محتوای آن را تایید نمی کند.

در ظاهر لینک های follow  و  nofollow  یک شکل هستند و یک جور عمل می کنند ، اما با مشاهده کد صفحه و تگ ها مشخص می شود کدام یک فالو و کدام نوفالو هستند و تفاوت دارند.

نشانه گذاری پیوند Nofollow به این شکل است:

<a href=”” rel=”nofollow”> من سایت برنامه نویسان ایران را دوست دارم </a>

 

مشخصات یک پیوند سالم چه ویژگی هایی دارد؟


وقتی مردم شروع به یادگیری قدرت پیوندها کردند شروع به دستکاری آنها برای منافع خود کردند. آنها فقط برای افزایش رتبه بندی موتور جستجوگر خود می توانند راهی برای به دست آوردن پیوندهای مصنوعی پیدا کنند. اگرچه این روشهای خطرناک گاهی اوقات موثر هستند ، اما با اهداف گوگل در تضاد هستند و می توانند وب سایتی را از بین ببرند (حذف صفحات وب یا کل دامنه ها از نتایج جستجو). شما همیشه باید سعی کنید یک نمایه لینک سالم داشته باشید.

نمایه پیوند سالم نمایه ای است که به موتورهای جستجو نشان می دهد که به طور عادلانه پیوندها و اقتدار خود را کسب می کنید. درست مثل این که نباید دروغ بگویید ، تقلب کنید یا دزدی کنید ، باید تلاش کنید تا مشخصات پیوند شما صادقانه باشد و از طریق کار سخت و حرفه ای به دست بیاید.

پیوندها بدست می آیند یا به صورت ویراستاری قرار می گیرند

پیوندهای تحریریه پیوندهایی هستند که به طور طبیعی توسط سایتها و صفحاتی که می خواهند به وب سایت شما پیوند دهند اضافه می شود.

اساس دستیابی به پیوندهای به دست آمده تقریباً همیشه از طریق ایجاد محتوای با کیفیت بالا است که مردم مایل به مراجعه به آنها هستند. اینجاست که ایجاد محتوای بسیار با کیفیت ضروری است! اگر بتوانید بهترین و جالب ترین منبع را در وب تهیه کنید ، طبیعتاً افراد به آن پیوند می دهند.

پیوندهایی که به طور طبیعی بدست آمده اند به غیر از ایجاد محتوای شایسته و توانایی ایجاد تبلیغات در مورد آن به هیچ اقدام خاصی از طرف شما احتیاج ندارند.

پیوندهایی که باید از آنها جلوگیری شود

نمایه های پیوند ناخواسته فقط این موارد هستند: پیوندهایی که به روش های غیرطبیعی و با کیفیت پایین ساخته شده اند. روش هایی مانند خرید پیوند یا تبادل لینک این کار ممکن است راه ساده ای به نظر برسد اما انجام این کار خطرناک است و می تواند تمام زحمات شما را در معرض خطر قرار دهد. گوگل این گونه سایت های را مجازات می کند بنابراین تسلیم وسوسه نشوید.

یک اصل برای ایجاد پیوندهای شما این است که هرگز سعی نکنید رتبه بندی یک سایت را در نتایج جستجو دستکاری کنید.

اما آیا افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو هدف کل سئو نیست؟ در اینجا سردرگمی نهفته است. گوگل از شما می خواهد پیوندها را کسب کنید نه اینکه آنها را بسازید اما مرز بین این دو بسیار باریک است. برای جلوگیری از مجازات پیوندهای غیرطبیعی (معروف به “پیوند هرزنامه”) ، گوگل توضیح داده است که از چه مواردی باید جلوگیری شود.

پیوندهای خریداری شده

گوگل و بینگ هر دو به دنبال کم کردن تأثیر پیوندهای پولی در نتایج جستجوی خود هستند. در حالی که یک موتور جستجو از طریق مشاهده پیوند نمی تواند بداند کدام پیوندها در مقابل هزینه دریافت شده اند. ولی الگوهایی وجود دارد که آنها را شناسایی می کند. وب سایت هایی که لینک های را می فروشند یا خریداری می کنند در معرض خطر قرار دارند و مجازات های شدیدی در انتظارشان است که به شدت رتبه آنها را کاهش می دهد.

تبادل لینک / پیوند متقابل

اینکه بتوانید به افرادی که با آنها کار می کنید با آنها شریک هستید یا وابستگی دیگری دارید پیوند برقرار کنید و آنها نیز به شما پیوند دهند قابل قبول و حتی ارزشمند است.

اما این تبادل پیوندها در مقیاس گسترده با سایت های غیرمستقیم است که می تواند باعث مجازات شما شود.

لینک دایرکتوری با کیفیت پایین

سایت های که از لینک های باکیفیت پایین و اسپم بهره می‌برند، توسط گوگل جریمه می‌شوند. لذا کسب‌وکار های مطرح می‌کوشند با استفاده از روش های سئو کلاه سفید به ایجاد پیوند مبادرت کنند.

انتشار یک وبلاگ

این استراتژی ساخت پیوند و محتوا چنان محبوب و ارزشمند است که یکی از معدود مواردی است که شخصاً توسط مهندسان گوگل توصیه شده است. وبلاگ ها توانایی منحصر به فردی دارند که می توانند مطالب تازه را به طور مداوم در اختیار شما قرار دهند. مکالمه هایی را در سراسر وب ایجاد کنند و از سایر وبلاگ ها لیست و پیوند کسب کنند.

با این وجود مراقب باشید از ارسال پست مهمان با کیفیت پایین فقط به دلیل ایجاد لینک خودداری کنید. گوگل در این مورد توصیه کرده است. بهتر است انرژی شما در جاهای دیگر صرف شود.

منابع منحصر به فرد ایجاد کنید

ایجاد منابع منحصر به فرد و با کیفیت بالا کار ساده ای نیست ، اما ارزش تلاش را دارد. محتوای با کیفیت بالا که به روش های صحیح تبلیغ می شود می تواند به طور گسترده به اشتراک گذاشته شود. مواردی که دارای ویژگی های زیر هستند به شما کمک می کند:

احساسات شدیدی (شادی ، ناراحتی و غیره) ایجاد می کند
روشهای جدید برای برقرار نمودن ارتباط
از لحاظ بصری جذاب بودن
نیازمندیها یا علاقه های کاربران را به موقع برطرف کند
مکان خاص (به عنوان مثال: بیشترین جستجو در مورد لباس های کودکان بر اساس شهرستانها).

ایجاد منبعی مانند این یک روش عالی برای جذب بسیاری از پیوندها به یک صفحه است. همچنین می توانید منبعی کاملاً خاص – بدون جذابیت گسترده – ایجاد کنید که تعداد اندکی وب سایت را هدف قرار دهد. ممکن است میزان موفقیت بالاتری را بدست بیاورید ، اما این رویکرد همیشه جواب نمی دهد و قیاس مناسبی نیست.

کاربرانی که این نوع محتوای منحصر به فرد را می بینند ، غالباً می خواهند آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند و وبلاگ نویسان / مدیران وب باهوش فناوری که این مطالب را می بینند ، اغلب از طریق پیوندها این کار را انجام می دهند. این آرا که از طریق پیوندها بدست می آید با کیفیت بالا و با اعتماداست و برای اقتدار و رتبه بندی بسیار ارزشمند است.

مشارکت اجتماعی داشته باشید

برای مشاغل محلی (مشاوره حضوری با مشتریان خود داشته باشید) مشارکت اجتماعی می تواند منجر به پیوندهای با ارزش و تأثیرگذار شود.
در امور مالی و بورسیه تحصیلی شرکت کنید.
میزبان یا شرکت کننده در رویدادهای جامعه ، سمینارها ، کارگاه ها و سازمان ها باشید.
به پروژه های محلی شایسته کمک مالی کنید و به انجمن های تجاری محلی بپیوندید.
دوره های کارآموزی را ارائه دهید و در ایجاد اشتغال فعال باشید.
یک مسابقه محلی برگزار کنید.
روابط تجاری واقعی را با مشاغل محلی مرتبط ایجاد کنید تا دریابید چگونه می توانید برای بهبود سلامت اقتصاد محلی خود با یکدیگر همکاری کنید
همه این استراتژی های هوشمند و معتبر فرصت های مشارکت اجتماعی خوبی را ایجاد می کنند.

خبرساز باشید

جلب توجه مطبوعات ، وبلاگ نویسان و رسانه های خبری یک روش موثر و برای به دست آوردن لینک است. گاهی اوقات این کار را به سادگی با اشانتیون دادن می توان انجام داد. عرضه یک محصول عالی یا بیان موضوعی بحث برانگیز. از آنجا که بسیاری از سئوها مربوط به ایجاد نمایندگی از برند شما است ، برای موفقیت در سئو شما باید یک برند عالی باشید.

باشخصیت و اصیل باشید

متداولترین اشتباهی که سئوکاران جدید در هنگام برقراری ارتباط مرتکب می شوند این است که وقت کافی برای تهیه یک ایمیل ارتباطی اولیه شخصی و ارزشمند صرف نمی کنند. شما و همچنین هر کس می دانید که ایمیل های ناخواسته چقدر آزار دهنده است ، بنابراین مطمئن شوید که ایمیل شما باعث رنجش کاربران نمی شود.

هدف شما برای یک ایمیل اولیه اطلاع رسانی صرفاً دریافت پاسخ است. این نکات می تواند به شما کمک کند:

با ذکر چیزی در مورد شغل کاربر است ، محل تحصیلش و غیره در عنوان ایمیل.
به آنها در مورد پیوند خراب در وب سایت خود و یا صفحه ای که در تلفن همراه کار نمی کند اطلاع دهید.

آیا مطالب خود را تبلیغ کردید؟ چطور؟

تبلیغ و اطلاع دادن به مردم در مورد محتوای شما و متقاعد کردن آنها برای ارتباط با شما ممکن است یکی از سخت ترین جنبه های ایجاد پیوند باشد.